គរុកោសល្យ និងវិធីសាស្ត្របង្រៀនក្នុងការអប់រំ វិទ្យាសាស្ត្របឋម
ពេលណាក៏បាន
មិនកំណត់
0
45 ម៉ោង
ចម្រុះ
ឥតគិតថ្លៃ
គរុកោសល្យ និងវិធីសាស្ត្របង្រៀនក្នុងការអប់រំ វិទ្យាសាស្ត្របឋម
វិទ្យាស្ថានគរុកោសល្យរាជធានីភ្នំពេញមុខវិជ្ជានេះផ្តោតទៅលើបញ្ញតិ្តគរុកោសល្យសំខាន់ៗ មួយចំនួនដែលប្រើនៅក្នុងការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម ដូចជា បញ្ញត្តិភាន់ច្រឡំ (Naïve Concept) តុក្កតាគំនិត (concept cartoon), ផែនទីបញ្ញត្ត (concept map),ជាដើម ដែលជាមូលដ្ឋានសំខាន់ក្នុងការស្វែងយល់ពីចំណេះដឹង និងការយល់ដឹងរបស់សិស្សលើបញ្ញត្តិវិទ្យាសាស្រ្ត មុននឹងចាប់ផ្តើមការបង្រៀនមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ ជាមួយគ្នានេះដែរ មុខវិជ្ជានេះនឹងផ្តល់នូវចំណេះដឹងមូលដ្ឋាន ពីដំណើរការនៃការរៀបចំខ្លឹមសារមេរៀន និងវិធីសាស្រ្តបង្រៀន និងរៀនតាមទ្រឹស្តីស្ថាបនានិយម (Constructivism)។
មុខវិជ្ជានេះដែរក៏ផ្តោតសំខាន់ទៅលើវិធីសាស្រ្តបង្រៀនបែបសកម្ម (ការបង្រៀន និងតាមបែបរិះរក (IBL), ការអប់រំ STEM ការបង្រៀននិងរៀបតាមរយៈការដោះស្រាយបញ្ហា) និងការអនុវត្តបង្រៀនសាកល្បង ដោយពិចារណាដាក់បញ្ចូលនូវបញ្ញត្តិគរុកោសល្យ និងជ្រើសរើសវិធីសាស្រ្តបង្រៀនសមស្របនឹងខ្លឹមសារមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ បន្ថែមពីនេះ មុខវិជ្ជានេះ ក៏បង្ហាញពីវិធីមួយចំនួន ក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដូចជា សម្ភារៈសុំជំនួយ, បណ្ណតួនាទី, របៀបក្នុងការបែងចែកក្រុមមានភាពបត់បែន។
ក្នុងផ្នែកសិក្សាពីចម្ងាយ សិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាដោយផ្ទាល់ខ្លួនតាមពេលវេលាកំណត់ពីវគ្គសិក្សាតាមរយៈការទាញយកឯកសារស្វ័យសិក្សា ការអនុវត្តតេស្តខ្លី ការផ្តល់ឯកសារជាកិច្ចការត្រឡប់មកវិញនៅក្នុងថ្នាល ដោយត្រូវឱ្យសិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាស្វែងយល់ខ្លឹមសារមេរៀនតាមផ្នែកonline ហើយត្រូវបានវាយតម្លៃការបញ្ជប់វគ្គនីមួយៗតាមរយៈថ្នាលនេះផងដែរ
នៅចុងបញ្ចប់នៃវគ្គបណ្តុះបណ្តាល សិក្ខាកាម នឹងមានសមត្ថភាពអភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ជ្រាបយុទ្ធវិធីក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាំងប្រាំប្រធានបទ ទៅក្នុងដំណើរការបង្រៀន និងរៀន។ ការរៀបចំសិស្សឱ្យធ្វើការជាដៃ និងសកម្មភាពរៀននឹងអាចជួយសិស្សឱ្យរៀនបាននិងអាចជួយគ្នាទៅវិញទៅមកបាន។
អ្វីដែលអ្នកនឹងរៀន
- បន្ទាប់ពីសិក្សាមុខវិជ្ជានេះចប់ សិក្ខាកាមនឹងអាច៖
- វិជ្ជាសម្បទា
- រៀបរាប់ពីស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នពីការស្រាវជ្រាវអប់រំ និងទ្រឹស្តីនៃការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀន និងតម្រូវការចិត្តសាស្ត្ររបស់កុមារម្នាក់ៗ
- បំណិនសម្បទា
- កសាងទំនាក់ទំនងជាវិជ្ជមានរវាង គ្រូនិងគ្រូ គ្រូនិងសិស្ស សិស្សនិងសិស្ស
- ប្រើប្រាស់វិធីបង្រៀនដែលជំរុញឱ្យការសិក្សាជាអតិបរមាដល់គរុនិស្សិតម្នាក់ៗ និងគរុនិស្សិតមួយក្រុម២
- គ្រប់គ្រង និងរៀបចំការងារក្រុមតាមមធ្យោបាយមួយដែលជំរុញសកម្មភាពរៀបសូត្រជាអតិបរមា
- បង្កើតបរិស្ថានមេត្រដែលជំរុញការចូលរួមសកម្ម ការត្រួតពិនិត្យ ការវាយតម្លៃ និងការគាំទ្រពីគ្រូឧទ្ទេស
- គ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនតាមមធ្យោបាយវិជ្ជមាន តាមរយៈការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន
- ចរិយាសម្បទា
- ផ្លាស់ប្តូរពីការដាក់ទណ្ឌកម្ម មកជាការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន សំដៅមានការកែប្រែឥរិយាបថដែលមិនស្រប
- បង្កើតទម្លាប់គ្រប់គ្រងការងារក្រុមប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- បង្កើតទម្លាប់អនុវត្តវិធីគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនដើម្បីបង្កើនការចូលរួម និងសុខុមាលភាពផ្លូវចិត្តមានកម្រិតអតិបរមា
លក្ខខ័ណ្ឌដែលត្រូវមាន
- មានចំណេះដឹងមូលដ្ឋានផ្នែក ICT (ប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ)
- មានឧបករណ៍ដែលអាចប្រើប្រាស់អីនធើណេតបាន
- មានអីនធើណេត
- ជាគ្រូបង្រៀនកម្រិតបឋមសិក្សា (ក្របខណ្ឌ និងកិច្ចសន្យា)
- មានថ្នាក់បង្រៀន
អ្នកបង្រៀន
ព័ត៌មានលំអិតអំពីវគ្គសិក្សា
-
អ្នកផ្តល់វគ្គសិក្សា
វិទ្យាស្ថានគរុកោសល្យរាជធានីភ្នំពេញ
-
ថ្ងៃបញ្ចប់ការចុះឈ្មោះ
មិនកំណត់
-
ចាប់ផ្តើម
ពេលណាក៏បាន
បញ្ចប់មិនកំណត់
-
ចំនួនអ្នកចូលរៀន
មិនកំណត់
-
ចំនួនអ្នកចូលរៀន
មិនកំណត់
រយៈពេល45 ម៉ោង
-
តម្លៃ
ឥតគិតថ្លៃ
-
មធ្យោបាយបង្រៀន
ចម្រុះ
-
ជំនាញឯកទេស
ជំនាញគរុកោសល្យ
-
ភាសា
ខ្មែរ
-
ប្រភេទវគ្គសិក្សា
ទោល
-
កម្រិតអ្នកចូលរួម
មិនកំណត់
-
ប្រភេទអ្នកចូលរួម
មិនកំណត់
-
ទីតាំងអ្នកចូលរួម
មិនកំណត់
មុខវិជ្ជានេះផ្តោតទៅលើបញ្ញតិ្តគរុកោសល្យសំខាន់ៗ មួយចំនួនដែលប្រើនៅក្នុងការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម ដូចជា បញ្ញត្តិភាន់ច្រឡំ (Naïve Concept) តុក្កតាគំនិត (concept cartoon), ផែនទីបញ្ញត្ត (concept map),ជាដើម ដែលជាមូលដ្ឋានសំខាន់ក្នុងការស្វែងយល់ពីចំណេះដឹង និងការយល់ដឹងរបស់សិស្សលើបញ្ញត្តិវិទ្យាសាស្រ្ត មុននឹងចាប់ផ្តើមការបង្រៀនមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ ជាមួយគ្នានេះដែរ មុខវិជ្ជានេះនឹងផ្តល់នូវចំណេះដឹងមូលដ្ឋាន ពីដំណើរការនៃការរៀបចំខ្លឹមសារមេរៀន និងវិធីសាស្រ្តបង្រៀន និងរៀនតាមទ្រឹស្តីស្ថាបនានិយម (Constructivism)។
មុខវិជ្ជានេះដែរក៏ផ្តោតសំខាន់ទៅលើវិធីសាស្រ្តបង្រៀនបែបសកម្ម (ការបង្រៀន និងតាមបែបរិះរក (IBL), ការអប់រំ STEM ការបង្រៀននិងរៀបតាមរយៈការដោះស្រាយបញ្ហា) និងការអនុវត្តបង្រៀនសាកល្បង ដោយពិចារណាដាក់បញ្ចូលនូវបញ្ញត្តិគរុកោសល្យ និងជ្រើសរើសវិធីសាស្រ្តបង្រៀនសមស្របនឹងខ្លឹមសារមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ បន្ថែមពីនេះ មុខវិជ្ជានេះ ក៏បង្ហាញពីវិធីមួយចំនួន ក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដូចជា សម្ភារៈសុំជំនួយ, បណ្ណតួនាទី, របៀបក្នុងការបែងចែកក្រុមមានភាពបត់បែន។
ក្នុងផ្នែកសិក្សាពីចម្ងាយ សិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាដោយផ្ទាល់ខ្លួនតាមពេលវេលាកំណត់ពីវគ្គសិក្សាតាមរយៈការទាញយកឯកសារស្វ័យសិក្សា ការអនុវត្តតេស្តខ្លី ការផ្តល់ឯកសារជាកិច្ចការត្រឡប់មកវិញនៅក្នុងថ្នាល ដោយត្រូវឱ្យសិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាស្វែងយល់ខ្លឹមសារមេរៀនតាមផ្នែកonline ហើយត្រូវបានវាយតម្លៃការបញ្ជប់វគ្គនីមួយៗតាមរយៈថ្នាលនេះផងដែរ
នៅចុងបញ្ចប់នៃវគ្គបណ្តុះបណ្តាល សិក្ខាកាម នឹងមានសមត្ថភាពអភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ជ្រាបយុទ្ធវិធីក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាំងប្រាំប្រធានបទ ទៅក្នុងដំណើរការបង្រៀន និងរៀន។ ការរៀបចំសិស្សឱ្យធ្វើការជាដៃ និងសកម្មភាពរៀននឹងអាចជួយសិស្សឱ្យរៀនបាននិងអាចជួយគ្នាទៅវិញទៅមកបាន។
អ្វីដែលអ្នកនឹងរៀន
- បន្ទាប់ពីសិក្សាមុខវិជ្ជានេះចប់ សិក្ខាកាមនឹងអាច៖
- វិជ្ជាសម្បទា
- រៀបរាប់ពីស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នពីការស្រាវជ្រាវអប់រំ និងទ្រឹស្តីនៃការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀន និងតម្រូវការចិត្តសាស្ត្ររបស់កុមារម្នាក់ៗ
- បំណិនសម្បទា
- កសាងទំនាក់ទំនងជាវិជ្ជមានរវាង គ្រូនិងគ្រូ គ្រូនិងសិស្ស សិស្សនិងសិស្ស
- ប្រើប្រាស់វិធីបង្រៀនដែលជំរុញឱ្យការសិក្សាជាអតិបរមាដល់គរុនិស្សិតម្នាក់ៗ និងគរុនិស្សិតមួយក្រុម២
- គ្រប់គ្រង និងរៀបចំការងារក្រុមតាមមធ្យោបាយមួយដែលជំរុញសកម្មភាពរៀបសូត្រជាអតិបរមា
- បង្កើតបរិស្ថានមេត្រដែលជំរុញការចូលរួមសកម្ម ការត្រួតពិនិត្យ ការវាយតម្លៃ និងការគាំទ្រពីគ្រូឧទ្ទេស
- គ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនតាមមធ្យោបាយវិជ្ជមាន តាមរយៈការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន
- ចរិយាសម្បទា
- ផ្លាស់ប្តូរពីការដាក់ទណ្ឌកម្ម មកជាការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន សំដៅមានការកែប្រែឥរិយាបថដែលមិនស្រប
- បង្កើតទម្លាប់គ្រប់គ្រងការងារក្រុមប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- បង្កើតទម្លាប់អនុវត្តវិធីគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនដើម្បីបង្កើនការចូលរួម និងសុខុមាលភាពផ្លូវចិត្តមានកម្រិតអតិបរមា
លក្ខខ័ណ្ឌដែលត្រូវមាន
- មានចំណេះដឹងមូលដ្ឋានផ្នែក ICT (ប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ)
- មានឧបករណ៍ដែលអាចប្រើប្រាស់អីនធើណេតបាន
- មានអីនធើណេត
- ជាគ្រូបង្រៀនកម្រិតបឋមសិក្សា (ក្របខណ្ឌ និងកិច្ចសន្យា)
- មានថ្នាក់បង្រៀន