គរុកោសល្យ និងវិធីសាស្ត្របង្រៀនក្នុងការអប់រំ វិទ្យាសាស្ត្របឋម
Anytime
Never
0
45 Hours
Blended
Free
គរុកោសល្យ និងវិធីសាស្ត្របង្រៀនក្នុងការអប់រំ វិទ្យាសាស្ត្របឋម
Phnom Penh Teacher Education Collegeមុខវិជ្ជានេះផ្តោតទៅលើបញ្ញតិ្តគរុកោសល្យសំខាន់ៗ មួយចំនួនដែលប្រើនៅក្នុងការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម ដូចជា បញ្ញត្តិភាន់ច្រឡំ (Naïve Concept) តុក្កតាគំនិត (concept cartoon), ផែនទីបញ្ញត្ត (concept map),ជាដើម ដែលជាមូលដ្ឋានសំខាន់ក្នុងការស្វែងយល់ពីចំណេះដឹង និងការយល់ដឹងរបស់សិស្សលើបញ្ញត្តិវិទ្យាសាស្រ្ត មុននឹងចាប់ផ្តើមការបង្រៀនមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ ជាមួយគ្នានេះដែរ មុខវិជ្ជានេះនឹងផ្តល់នូវចំណេះដឹងមូលដ្ឋាន ពីដំណើរការនៃការរៀបចំខ្លឹមសារមេរៀន និងវិធីសាស្រ្តបង្រៀន និងរៀនតាមទ្រឹស្តីស្ថាបនានិយម (Constructivism)។
មុខវិជ្ជានេះដែរក៏ផ្តោតសំខាន់ទៅលើវិធីសាស្រ្តបង្រៀនបែបសកម្ម (ការបង្រៀន និងតាមបែបរិះរក (IBL), ការអប់រំ STEM ការបង្រៀននិងរៀបតាមរយៈការដោះស្រាយបញ្ហា) និងការអនុវត្តបង្រៀនសាកល្បង ដោយពិចារណាដាក់បញ្ចូលនូវបញ្ញត្តិគរុកោសល្យ និងជ្រើសរើសវិធីសាស្រ្តបង្រៀនសមស្របនឹងខ្លឹមសារមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ បន្ថែមពីនេះ មុខវិជ្ជានេះ ក៏បង្ហាញពីវិធីមួយចំនួន ក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដូចជា សម្ភារៈសុំជំនួយ, បណ្ណតួនាទី, របៀបក្នុងការបែងចែកក្រុមមានភាពបត់បែន។
ក្នុងផ្នែកសិក្សាពីចម្ងាយ សិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាដោយផ្ទាល់ខ្លួនតាមពេលវេលាកំណត់ពីវគ្គសិក្សាតាមរយៈការទាញយកឯកសារស្វ័យសិក្សា ការអនុវត្តតេស្តខ្លី ការផ្តល់ឯកសារជាកិច្ចការត្រឡប់មកវិញនៅក្នុងថ្នាល ដោយត្រូវឱ្យសិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាស្វែងយល់ខ្លឹមសារមេរៀនតាមផ្នែកonline ហើយត្រូវបានវាយតម្លៃការបញ្ជប់វគ្គនីមួយៗតាមរយៈថ្នាលនេះផងដែរ
នៅចុងបញ្ចប់នៃវគ្គបណ្តុះបណ្តាល សិក្ខាកាម នឹងមានសមត្ថភាពអភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ជ្រាបយុទ្ធវិធីក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាំងប្រាំប្រធានបទ ទៅក្នុងដំណើរការបង្រៀន និងរៀន។ ការរៀបចំសិស្សឱ្យធ្វើការជាដៃ និងសកម្មភាពរៀននឹងអាចជួយសិស្សឱ្យរៀនបាននិងអាចជួយគ្នាទៅវិញទៅមកបាន។
What you will learn
- បន្ទាប់ពីសិក្សាមុខវិជ្ជានេះចប់ដោយជោគជ័យ សិក្ខាកាមនឹងទទួលបាន៖
- វិជ្ជាសម្បទា៖
- កំណត់ពីវិធីសាស្រ្តបង្រៀនបែបសកម្ម មានដូចជា វិធីសាស្រ្តបង្រៀននិងរៀនតាមបែបរិះរក (IBL), វិធីសាស្រ្តបង្រៀនផ្អែកលើបញ្ហា, និងការអប់រំស្ទែមជាដើម
- កំណត់បញ្ញត្តិគរុកោសល្យសំខាន់ៗ ដែលប្រើនៅក្នុងវិទ្យាសាស្រ្តបឋម និងយុទ្ធវិធីមួយចំនួននៅក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- រៀបចំកិច្ចតែងការបង្រៀនតាមបែបបញ្ច្រាស និងកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយដាក់បញ្ចូលវិធីសាស្រ្តបង្រៀននិងរៀនដែលសមស្រប និងដាក់បញ្ចូលវិធីបែងចែកក្រុមមានភាពបត់បែន
- បំណិនសម្បទា៖
- វិភាគពីទំនាក់ទំនង និងសារៈសំខាន់នៃបញ្ញត្តិគរុកោសល្យ នៅក្នុងការបង្រៀនមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម
- ប្រើប្រាស់បញ្ញត្តិគរុកោសល្យសំខាន់ៗ និងវិធីសាស្រ្ត សម្រាប់ការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- អភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ចូលយុទ្ធវិធីមួយចំនួននៅក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនស្របតាមដំណើរការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម
- ប្រៀបធៀបវិធីវិទ្យាសាស្រ្ត និងវិធីបង្រៀនតាមបែបប្រពៃណី
- ចរិយាសម្បទា៖
- បណ្តុះទស្សនៈស្ថាបនានិយមនៅក្នុងការងារក្រុម និងការផ្តល់មតិយោបល់ប្រកបដោយការស្ថាបនា
- ផ្តល់តម្លៃនូវភាពផ្សេងៗគ្នា និងចូលរួមចែករំលែកបទពិសោធន៍នៅក្នុងការបង្រៀន
Prerequisites
- មានចំណេះដឹងមូលដ្ឋានផ្នែក ICT (ប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ)
- មានឧបករណ៍ដែលអាចប្រើប្រាស់អីនធើណេតបាន
- មានអីនធើណេត
- ជាគ្រូបង្រៀនកម្រិតបឋមសិក្សា (ក្របខណ្ឌ និងកិច្ចសន្យា)
- មានថ្នាក់បង្រៀន
Instructors
Course Details
-
Provider
Phnom Penh Teacher Education College
-
Enrollment End Date
Never
-
Start Date
Anytime
End DateNever
-
Seats
Unlimited
-
Seats
Unlimited
Duration45 Hours
-
Price
Free
-
Modality
Blended
-
Specialty
Pedagogy
-
Language
Khmer
-
Training Type
Single
-
Participant Level
Any
-
Participant Type
Any
-
Location
Any
មុខវិជ្ជានេះផ្តោតទៅលើបញ្ញតិ្តគរុកោសល្យសំខាន់ៗ មួយចំនួនដែលប្រើនៅក្នុងការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម ដូចជា បញ្ញត្តិភាន់ច្រឡំ (Naïve Concept) តុក្កតាគំនិត (concept cartoon), ផែនទីបញ្ញត្ត (concept map),ជាដើម ដែលជាមូលដ្ឋានសំខាន់ក្នុងការស្វែងយល់ពីចំណេះដឹង និងការយល់ដឹងរបស់សិស្សលើបញ្ញត្តិវិទ្យាសាស្រ្ត មុននឹងចាប់ផ្តើមការបង្រៀនមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ ជាមួយគ្នានេះដែរ មុខវិជ្ជានេះនឹងផ្តល់នូវចំណេះដឹងមូលដ្ឋាន ពីដំណើរការនៃការរៀបចំខ្លឹមសារមេរៀន និងវិធីសាស្រ្តបង្រៀន និងរៀនតាមទ្រឹស្តីស្ថាបនានិយម (Constructivism)។
មុខវិជ្ជានេះដែរក៏ផ្តោតសំខាន់ទៅលើវិធីសាស្រ្តបង្រៀនបែបសកម្ម (ការបង្រៀន និងតាមបែបរិះរក (IBL), ការអប់រំ STEM ការបង្រៀននិងរៀបតាមរយៈការដោះស្រាយបញ្ហា) និងការអនុវត្តបង្រៀនសាកល្បង ដោយពិចារណាដាក់បញ្ចូលនូវបញ្ញត្តិគរុកោសល្យ និងជ្រើសរើសវិធីសាស្រ្តបង្រៀនសមស្របនឹងខ្លឹមសារមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្ត។ បន្ថែមពីនេះ មុខវិជ្ជានេះ ក៏បង្ហាញពីវិធីមួយចំនួន ក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដូចជា សម្ភារៈសុំជំនួយ, បណ្ណតួនាទី, របៀបក្នុងការបែងចែកក្រុមមានភាពបត់បែន។
ក្នុងផ្នែកសិក្សាពីចម្ងាយ សិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាដោយផ្ទាល់ខ្លួនតាមពេលវេលាកំណត់ពីវគ្គសិក្សាតាមរយៈការទាញយកឯកសារស្វ័យសិក្សា ការអនុវត្តតេស្តខ្លី ការផ្តល់ឯកសារជាកិច្ចការត្រឡប់មកវិញនៅក្នុងថ្នាល ដោយត្រូវឱ្យសិក្ខាកាមត្រូវសិក្សាស្វែងយល់ខ្លឹមសារមេរៀនតាមផ្នែកonline ហើយត្រូវបានវាយតម្លៃការបញ្ជប់វគ្គនីមួយៗតាមរយៈថ្នាលនេះផងដែរ
នៅចុងបញ្ចប់នៃវគ្គបណ្តុះបណ្តាល សិក្ខាកាម នឹងមានសមត្ថភាពអភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ជ្រាបយុទ្ធវិធីក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាំងប្រាំប្រធានបទ ទៅក្នុងដំណើរការបង្រៀន និងរៀន។ ការរៀបចំសិស្សឱ្យធ្វើការជាដៃ និងសកម្មភាពរៀននឹងអាចជួយសិស្សឱ្យរៀនបាននិងអាចជួយគ្នាទៅវិញទៅមកបាន។
What you will learn
- បន្ទាប់ពីសិក្សាមុខវិជ្ជានេះចប់ដោយជោគជ័យ សិក្ខាកាមនឹងទទួលបាន៖
- វិជ្ជាសម្បទា៖
- កំណត់ពីវិធីសាស្រ្តបង្រៀនបែបសកម្ម មានដូចជា វិធីសាស្រ្តបង្រៀននិងរៀនតាមបែបរិះរក (IBL), វិធីសាស្រ្តបង្រៀនផ្អែកលើបញ្ហា, និងការអប់រំស្ទែមជាដើម
- កំណត់បញ្ញត្តិគរុកោសល្យសំខាន់ៗ ដែលប្រើនៅក្នុងវិទ្យាសាស្រ្តបឋម និងយុទ្ធវិធីមួយចំនួននៅក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- រៀបចំកិច្ចតែងការបង្រៀនតាមបែបបញ្ច្រាស និងកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយដាក់បញ្ចូលវិធីសាស្រ្តបង្រៀននិងរៀនដែលសមស្រប និងដាក់បញ្ចូលវិធីបែងចែកក្រុមមានភាពបត់បែន
- បំណិនសម្បទា៖
- វិភាគពីទំនាក់ទំនង និងសារៈសំខាន់នៃបញ្ញត្តិគរុកោសល្យ នៅក្នុងការបង្រៀនមេរៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម
- ប្រើប្រាស់បញ្ញត្តិគរុកោសល្យសំខាន់ៗ និងវិធីសាស្រ្ត សម្រាប់ការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- អភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ចូលយុទ្ធវិធីមួយចំនួននៅក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនស្របតាមដំណើរការបង្រៀនវិទ្យាសាស្រ្តបឋម
- ប្រៀបធៀបវិធីវិទ្យាសាស្រ្ត និងវិធីបង្រៀនតាមបែបប្រពៃណី
- ចរិយាសម្បទា៖
- បណ្តុះទស្សនៈស្ថាបនានិយមនៅក្នុងការងារក្រុម និងការផ្តល់មតិយោបល់ប្រកបដោយការស្ថាបនា
- ផ្តល់តម្លៃនូវភាពផ្សេងៗគ្នា និងចូលរួមចែករំលែកបទពិសោធន៍នៅក្នុងការបង្រៀន
Prerequisites
- មានចំណេះដឹងមូលដ្ឋានផ្នែក ICT (ប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ)
- មានឧបករណ៍ដែលអាចប្រើប្រាស់អីនធើណេតបាន
- មានអីនធើណេត
- ជាគ្រូបង្រៀនកម្រិតបឋមសិក្សា (ក្របខណ្ឌ និងកិច្ចសន្យា)
- មានថ្នាក់បង្រៀន