Primary Curriculum Framework
ពេលណាក៏បាន
មិនកំណត់
0
45 ម៉ោង
ចម្រុះ
ឥតគិតថ្លៃ
Primary Curriculum Framework
វិទ្យាស្ថានគរុកោសល្យរាជធានីភ្នំពេញវគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះនឹងផ្តល់នូវទិដ្ឋភាពទូទៅពីទ្រឹស្តី និងការអនុវត្តនៃការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀននៅកម្រិតបឋមសិក្សា។ ខ្លឹមសារនិងបំណិនសំខាន់ៗដែលវគ្គផ្តោតលើរួមមាន៖
១) ការញែកភាពខុសគ្នា
២) ការបែងចែកក្រុមដែលមានភាពបត់បែន
៣) ការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន
៤) ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា
៥) ការគ្រប់គ្រងទីតាំងបង្រៀន និងរៀន
គោលការណ៍ចំបងៗនិងយុទ្ធសាស្ត្រផ្សេងៗក្នុងការបង្កើតនិងទ្រទ្រង់ថ្នាក់រៀនដោយការយកចិត្តទុកដាក់ ដើម្បីសម្រេចលទ្ធផលនៃការសិក្សា។ ផ្នែកទី១ ការញែកភាពខុសគ្នា(ការអភិវឌ្ឍទំនាក់ទំនងវិជ្ជមាននៅក្នុងថ្នាក់ ការស្គាល់សិស្សនិងតម្រូវការរបស់ពួកគេ និងការញែកភាពខុសគ្នាក្នុងការបង្រៀននិងរៀន)។ ផ្នែកទី២ ការបែងចែកក្រុមដែលមានភាពបត់បែន(ពន្យល់ពីទំនាក់ទំនងពីភាពខុសគ្នា និងការរៀបចំក្រុម រួមទាំងពន្យល់ពីបច្ចេកទេសក្នុងការរៀបចំក្រុមដែលបង្កលក្ខណៈងាយស្រួលដល់ការបង្រៀន និងរៀន)។ ផ្នែកទី៣ ការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន(វិធីជំរុញឱ្យមានឥរិយាបថវិជ្ជមាន និងវិធីបញ្ចៀសការប្រើប្រាស់ទណ្ឌកម្ម ដោយស្គាល់ពីឫសគល់នៃការបង្កើតកំហុសរបស់សិស្ស)។ ផ្នែកទី៤ ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា (ជំរុញលើកទឹកចិត្តគ្រូបង្រៀនឱ្យប្រើប្រាស់ពេលវេលាបានត្រឹមត្រូវនិងមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងសកម្មភាពបង្រៀន និងរៀន)។ ផ្នែកទី៥ ការគ្រប់គ្រងទីតាំងបង្រៀន និងរៀន (វិធីដែលគ្រូអាចប្រើប្រាស់ទីតាំង តាំងនៅក្នុងថ្នាក់រៀន និងក្រៅថ្នាក់រៀនឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព)។
នៅចុងបញ្ចប់នៃវគ្គបណ្តុះបណ្តាល សិក្ខាកាម នឹងមានសមត្ថភាពអភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ជ្រាបយុទ្ធវិធីក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាំងប្រាំប្រធានបទ ទៅក្នុងដំណើរការបង្រៀន និងរៀន។ ការរៀបចំសិស្សឱ្យធ្វើការជាដៃ និងសកម្មភាពរៀននឹងអាចជួយសិស្សឱ្យរៀនបាននិងអាចជួយគ្នាទៅវិញទៅមកបាន។
អ្វីដែលអ្នកនឹងរៀន
- បន្ទាប់ពីសិក្សាមុខវិជ្ជានេះចប់ សិក្ខាកាមនឹងអាច៖
- វិជ្ជាសម្បទា
- រៀបរាប់ពីស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នពីការស្រាវជ្រាវអប់រំ និងទ្រឹស្តីនៃការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀន និងតម្រូវការចិត្តសាស្ត្ររបស់កុមារម្នាក់ៗ
- បំណិនសម្បទា
- កសាងទំនាក់ទំនងជាវិជ្ជមានរវាង គ្រូនិងគ្រូ គ្រូនិងសិស្ស សិស្សនិងសិស្ស
- ប្រើប្រាស់វិធីបង្រៀនដែលជំរុញឱ្យការសិក្សាជាអតិបរមាដល់គរុនិស្សិតម្នាក់ៗ និងគរុនិស្សិតមួយក្រុម២
- គ្រប់គ្រង និងរៀបចំការងារក្រុមតាមមធ្យោបាយមួយដែលជំរុញសកម្មភាពរៀបសូត្រជាអតិបរមា
- បង្កើតបរិស្ថានមេត្រដែលជំរុញការចូលរួមសកម្ម ការត្រួតពិនិត្យ ការវាយតម្លៃ និងការគាំទ្រពីគ្រូឧទ្ទេស
- គ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនតាមមធ្យោបាយវិជ្ជមាន តាមរយៈការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន
- ចរិយាសម្បទា
- ផ្លាស់ប្តូរពីការដាក់ទណ្ឌកម្ម មកជាការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន សំដៅមានការកែប្រែឥរិយាបថដែលមិនស្រប
- បង្កើតទម្លាប់គ្រប់គ្រងការងារក្រុមប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- បង្កើតទម្លាប់អនុវត្តវិធីគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនដើម្បីបង្កើនការចូលរួម និងសុខុមាលភាពផ្លូវចិត្តមានកម្រិតអតិបរមា
លក្ខខ័ណ្ឌដែលត្រូវមាន
- មានចំណេះដឹងមូលដ្ឋានផ្នែក ICT (ប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ)
- មានឧបករណ៍ដែលអាចប្រើប្រាស់អីនធើណេតបាន
- មានអីនធើណេត
- ជាគ្រូបង្រៀនកម្រិតបឋមសិក្សា (ក្របខណ្ឌ និងកិច្ចសន្យា)
- មានថ្នាក់បង្រៀន
ព័ត៌មានលំអិតអំពីវគ្គសិក្សា
-
អ្នកផ្តល់វគ្គសិក្សា
វិទ្យាស្ថានគរុកោសល្យរាជធានីភ្នំពេញ
-
ថ្ងៃបញ្ចប់ការចុះឈ្មោះ
មិនកំណត់
-
ចាប់ផ្តើម
ពេលណាក៏បាន
បញ្ចប់មិនកំណត់
-
ចំនួនអ្នកចូលរៀន
មិនកំណត់
-
ចំនួនអ្នកចូលរៀន
មិនកំណត់
រយៈពេល45 ម៉ោង
-
តម្លៃ
ឥតគិតថ្លៃ
-
មធ្យោបាយបង្រៀន
ចម្រុះ
-
ជំនាញឯកទេស
ការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀន
-
ភាសា
ខ្មែរ
-
ប្រភេទវគ្គសិក្សា
ទោល
-
កម្រិតអ្នកចូលរួម
មិនកំណត់
-
ប្រភេទអ្នកចូលរួម
មិនកំណត់
-
ទីតាំងអ្នកចូលរួម
មិនកំណត់
វគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះនឹងផ្តល់នូវទិដ្ឋភាពទូទៅពីទ្រឹស្តី និងការអនុវត្តនៃការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀននៅកម្រិតបឋមសិក្សា។ ខ្លឹមសារនិងបំណិនសំខាន់ៗដែលវគ្គផ្តោតលើរួមមាន៖
១) ការញែកភាពខុសគ្នា
២) ការបែងចែកក្រុមដែលមានភាពបត់បែន
៣) ការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន
៤) ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា
៥) ការគ្រប់គ្រងទីតាំងបង្រៀន និងរៀន
គោលការណ៍ចំបងៗនិងយុទ្ធសាស្ត្រផ្សេងៗក្នុងការបង្កើតនិងទ្រទ្រង់ថ្នាក់រៀនដោយការយកចិត្តទុកដាក់ ដើម្បីសម្រេចលទ្ធផលនៃការសិក្សា។ ផ្នែកទី១ ការញែកភាពខុសគ្នា(ការអភិវឌ្ឍទំនាក់ទំនងវិជ្ជមាននៅក្នុងថ្នាក់ ការស្គាល់សិស្សនិងតម្រូវការរបស់ពួកគេ និងការញែកភាពខុសគ្នាក្នុងការបង្រៀននិងរៀន)។ ផ្នែកទី២ ការបែងចែកក្រុមដែលមានភាពបត់បែន(ពន្យល់ពីទំនាក់ទំនងពីភាពខុសគ្នា និងការរៀបចំក្រុម រួមទាំងពន្យល់ពីបច្ចេកទេសក្នុងការរៀបចំក្រុមដែលបង្កលក្ខណៈងាយស្រួលដល់ការបង្រៀន និងរៀន)។ ផ្នែកទី៣ ការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន(វិធីជំរុញឱ្យមានឥរិយាបថវិជ្ជមាន និងវិធីបញ្ចៀសការប្រើប្រាស់ទណ្ឌកម្ម ដោយស្គាល់ពីឫសគល់នៃការបង្កើតកំហុសរបស់សិស្ស)។ ផ្នែកទី៤ ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា (ជំរុញលើកទឹកចិត្តគ្រូបង្រៀនឱ្យប្រើប្រាស់ពេលវេលាបានត្រឹមត្រូវនិងមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងសកម្មភាពបង្រៀន និងរៀន)។ ផ្នែកទី៥ ការគ្រប់គ្រងទីតាំងបង្រៀន និងរៀន (វិធីដែលគ្រូអាចប្រើប្រាស់ទីតាំង តាំងនៅក្នុងថ្នាក់រៀន និងក្រៅថ្នាក់រៀនឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព)។
នៅចុងបញ្ចប់នៃវគ្គបណ្តុះបណ្តាល សិក្ខាកាម នឹងមានសមត្ថភាពអភិវឌ្ឍកិច្ចតែងការបង្រៀនដោយបញ្ជ្រាបយុទ្ធវិធីក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាំងប្រាំប្រធានបទ ទៅក្នុងដំណើរការបង្រៀន និងរៀន។ ការរៀបចំសិស្សឱ្យធ្វើការជាដៃ និងសកម្មភាពរៀននឹងអាចជួយសិស្សឱ្យរៀនបាននិងអាចជួយគ្នាទៅវិញទៅមកបាន។
អ្វីដែលអ្នកនឹងរៀន
- បន្ទាប់ពីសិក្សាមុខវិជ្ជានេះចប់ សិក្ខាកាមនឹងអាច៖
- វិជ្ជាសម្បទា
- រៀបរាប់ពីស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នពីការស្រាវជ្រាវអប់រំ និងទ្រឹស្តីនៃការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀន និងតម្រូវការចិត្តសាស្ត្ររបស់កុមារម្នាក់ៗ
- បំណិនសម្បទា
- កសាងទំនាក់ទំនងជាវិជ្ជមានរវាង គ្រូនិងគ្រូ គ្រូនិងសិស្ស សិស្សនិងសិស្ស
- ប្រើប្រាស់វិធីបង្រៀនដែលជំរុញឱ្យការសិក្សាជាអតិបរមាដល់គរុនិស្សិតម្នាក់ៗ និងគរុនិស្សិតមួយក្រុម២
- គ្រប់គ្រង និងរៀបចំការងារក្រុមតាមមធ្យោបាយមួយដែលជំរុញសកម្មភាពរៀបសូត្រជាអតិបរមា
- បង្កើតបរិស្ថានមេត្រដែលជំរុញការចូលរួមសកម្ម ការត្រួតពិនិត្យ ការវាយតម្លៃ និងការគាំទ្រពីគ្រូឧទ្ទេស
- គ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនតាមមធ្យោបាយវិជ្ជមាន តាមរយៈការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន
- ចរិយាសម្បទា
- ផ្លាស់ប្តូរពីការដាក់ទណ្ឌកម្ម មកជាការប្រើប្រាស់វិន័យបែបវិជ្ជមាន សំដៅមានការកែប្រែឥរិយាបថដែលមិនស្រប
- បង្កើតទម្លាប់គ្រប់គ្រងការងារក្រុមប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- បង្កើតទម្លាប់អនុវត្តវិធីគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនដើម្បីបង្កើនការចូលរួម និងសុខុមាលភាពផ្លូវចិត្តមានកម្រិតអតិបរមា
លក្ខខ័ណ្ឌដែលត្រូវមាន
- មានចំណេះដឹងមូលដ្ឋានផ្នែក ICT (ប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ)
- មានឧបករណ៍ដែលអាចប្រើប្រាស់អីនធើណេតបាន
- មានអីនធើណេត
- ជាគ្រូបង្រៀនកម្រិតបឋមសិក្សា (ក្របខណ្ឌ និងកិច្ចសន្យា)
- មានថ្នាក់បង្រៀន